Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΚΟΝΙΣΤΕ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ.ΚΑΝΕΙ ΚΑΛΟ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ,ΣΚΕΨΗ, ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ

ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Όταν είχα δώσει εξετάσεις στη ΔΕΗ  ήμουν  ένας από τους λίγους που είχα λύσει και τα 5 προβλήματα της ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗΣ.Στα μαθητικά γυμνασιακά μου χρόνια  η ύλη ήταν συνεχής και υπήρχε η άλγεβρα  για τις κατώτερες τάξεις των γυμνασίων (3 πρώτες τάξεις γυμνασίου) και άλγεβρα για τις ανώτερες τάξεις γυμνασίων (3 τελευταίες τάξεις γυμνασίου). Η ύλη για την  επόμενη χρονιά συνεχιζόταν  εκεί που είχε σταματήσει την προηγούμενη χρονιά. Έτσι η γνώση ήταν συνεχής χωρίς χάσματα.Τώρα ποιός νοιάζεται για την παιδεία μας; Δεν υπάρχει όραμα και η πρακτική αριθμητική που είναι ένα εργαλείο που ακονίζει σκέψη και λογική, βρίσκεται στα αζήτητα. Συγκρίνοντας τα τότε σχολικά εγχειρίδια με τα τωρινά, διαπιστώνουμε μεγάλες διαφορές και γενικά η παιδεία και εκπαίδευση, αντί να αναβαθμίζεται και βελτιώνεται, υποβαθμίζεται και χειροτερεύει.

Για όσους θέλουν να ακονίσουν το μυαλό τους ας προσπαθήσουν να λύσουν μόνοι τους το παρακάτω  πρόβλημα και είμαι σίγουρος ότι πολλοί από την πανεπιστημιακή νεολαία μας θα δυσκολευτούν πάρα πολύ στο να το λύσουν , γιατί τη σκέψη τους και λογική τους τείνει σχεδόν να  καταργηθεί, από τη χρήση  των υπολογιστικών μηχανών, που αδρανοποιούν το μυαολό τους.

ΠΡΟΒΛΗΜΑ
Αγόρασε κάποιος φρούτα 1200 κιλά προς 4,5 δραχμές το κιλό .Κατά τη μεταφορά αχρηστεύτηκαν μερικά και κράτησε και 60 κιλά για τους φίλους του.Τα υπόλοιπα τα πούλησεπρος 9 δραχμές το κιλό και κέρδισε το 60%,επί της τιμής της αγοράς.Πόσο της % είναι τα φρούτα που αχρηστεύτηκαν.
ΛΥΣΗ
Κόστος=1200χ4,5=5400 δραχμές.
Η τιμή  των 9 δραχμών είναι διπλάσια της τιμής της αγοράς.
Αν τα πουλούσε όλα θα εισέπρατε 1200χ9=10800
Το 100%-60%=40% εείναι η διαφορά φρούτων που αχρηστεύτηκαν και των 60 κιλών που κράτησε για τους φίλους του.
Το 40%5400=2160:9=240 κιλά-60 κιλά=180 κιλά.Αυτά είναι τα κιλά που αχρηστεύτηκαν.
Στα 1200 κιλά αχρηστεύτηκαν 180 κιλά.
Στα 100                                        χ
χ=180χ100\1200=15%.
Υ\Σ.Το πρόβλημα λύνεται με πρακτική αριθμητική με άλλους 2 τρόπους, καθώς και με πιο εύκολη λύση με τη χρήση της ΄λγεβρας

Δεν υπάρχουν σχόλια: